I Zjazd Kulturalnych Edukatorów

I Zjazd Kulturalnych Edukatorów

30 stycznia zebraliśmy się w Mazowieckim Instytucje Kultury, by podsumować pierwszy rok funkcjonowaniu Bardzo Młodej Kultury na Mazowszu, ale też zbudować solidny grunt pod dalsze miesiące wspólnej pracy.

Zaraz po uroczystym otwarciu spotkania, odbyła się prezentacja raportu z diagnozy edukacji kulturowej w województwie mazowieckim - założenia i najważniejsze wnioski przedstawili członkowie Kolektywu badawczego, autorzy badania i opracowania.

Po krótkiej prezentacji, do autorów dołączyli: Marek Krajewski, Tomasz Rakowski oraz Bogna Kietlińska, którzy wzięli udział w dyskusji panelowej moderowanej przez Konrada Sobczyka. Rozmawialiśmy o szansach i trudach współpracy międzysektorowej, ale też roli, która kultury i edukacji mogą pełnić we współczesnych społecznościach lokalnych. Co bardzo cieszy- nie rozmawialiśmy sami, ale z mocnym udziałem licznie zebranej publiczności.

Po przerwie, zgodnie z zasadą dystrybuowanej w trakcie Zjazdu kolekcji publikacji tworzonej w ramach projektu, po wiedzy przyszedł czas na narzędzia. Uczestnikom proponowaliśmy 5 warsztatów o zróżnicowanej tematyce. Warsztaty odbywały się w II turach. Pierwszym warsztat "Rzecznictwo i budowanie relacji z decydentami, czyli co zrobić, żeby burmistrz przyszedł na nasze wydarzenie" poprowadziła Maja Branka.  

Żywa tradycja inspiracją do edukacji (nie tylko) dzieci. O projekcie Mały Kolberg. Prowadzenie: Katarzyna Paterek i Witold Zalewski (Fundacja Rozwoju Dzieci)

Żywa tradycja inspiracją do edukacji (nie tylko) dzieci. O projekcie Mały Kolberg. Prowadzenie: Katarzyna Paterek i Witold Zalewski (Fundacja Rozwoju Dzieci)

Kogo widzę, gdy na ciebie patrzę?  O stereotypach na temat naszych partnerów. prowadzenie: Marta Lewandowska [Fundacja Kultury Dialogu]

Kogo widzę, gdy na ciebie patrzę?  O stereotypach na temat naszych partnerów. prowadzenie: Marta Lewandowska [Fundacja Kultury Dialogu]

Pożegnania i kontynuacje. o tym, czy koniec projektów da się zaprojektować. Prowadzenie: Agnieszka Pajączkowska & Pola Rożek [Kolektyw Terenowy] 

Pożegnania i kontynuacje. o tym, czy koniec projektów da się zaprojektować. Prowadzenie: Agnieszka Pajączkowska & Pola Rożek [Kolektyw Terenowy] 

Jak planować i realizować działania włączające, by naprawdę włączały? O partycypacji. prowadzenie: Dorota Ogrodzka

Jak planować i realizować działania włączające, by naprawdę włączały? O partycypacji. prowadzenie: Dorota Ogrodzka

Praktykę wypełniły tego dnia prezentacje 9 projektów realizowanych w ramach Kulturalnych Edukatorów w 2016r. Poniżej prezentujemy dokumentację z prezentacji, ale więcej na temat samych przedsięwzięć można przeczytać w jednej z wcześniejszych notek na blogu (link)

Projekt "Upteka. Wirtualny dom cooltury.

Projekt "Upteka. Wirtualny dom cooltury.

Raz dwa trzy - czytaMY

Raz dwa trzy - czytaMY

Przedszkolaki projektują książkę

Przedszkolaki projektują książkę

Historia jakiej nie znacie. Poganie i Chrześcijanie

Historia jakiej nie znacie. Poganie i Chrześcijanie

Daję słowo

Daję słowo

Bez ściemy o...

Bez ściemy o...

AnimaTOR

AnimaTOR

3xM Młodzi Mają Media

3xM Młodzi Mają Media

Krótko po prezentacji odbyło się oficjalne zakończenie spotkania, choć lepiej byłoby powiedzieć- zaproszenie do kolejnych wspólnych działań w nadchodzących miesiącach.

Zespół projektowy "Kulturalnych Edukatorów"

Zespół projektowy "Kulturalnych Edukatorów"

Fot. Krzysztof Gajewski

Diagnoza stanu edukacji kulturowej na Opolszczyźnie. Raport

Diagnoza stanu edukacji kulturowej na Opolszczyźnie. Raport

Spotkania organizacyjne EDUKO

Spotkania organizacyjne EDUKO